Donnerstag, 30. September 2010

李榮添 : 歷史之理性 -- 黑格爾歷史哲學導論述析 ( Hoffmeister, Nisbet)

李榮添 : 歷史之理性 -- 黑格爾歷史哲學導論述析 ( Hoffmeister, Nisbet)
excerpted from Lectures on the Philosophy of World History : Introduction : Reason in History. Hoffmeister ed. tr. by Nisbet.
( Nisbet, page 63 )

page 63

1. The spirit is FREE; and the aim of the world spirit in world history is to REALISE its essence and to OBTAIN the prerogative of freedom.

2. Its activity is that of KNOWING and RECOGNISING itself, but it accomplishers this in gradual stages rather that at a single step. Each new individual rational spirit represents a new stage in the conquering march of the world spirit as it wins it way to consciousness and FREEDOM.

3. The question at issue is therefore the ULTIMATE END of mankind, the end which the spirit SETS itself in the world, and which it is driven to realises incessantly ( 持續不斷的 ) and with irresistible power.

4. Nothing is higher than the spirit, and nothing is more worthy of being its object. It cannot rest or occupy itself with anything else until it knows its OWN NATURE.

5. At least it is not difficult to grasp the general significance of the idea that the relationship of the free spirit to itself is a NECESSARY (必然的 ) one, precisely because it IS a FREE SPIRIT; otherwise it would not be FREE a all but DEPENDENT.


1.ダンバインとぶ 高画質版
http://www.youtube.com/watch?v=E61gE-dNIL4&feature=player_embedded


2. GET IT! LIVE version
http://www.youtube.com/watch?v=dUUOR3_xt9Y&feature=related


3 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

講真,樓主你如果發出黎,我真係會報警,等警察上你屋企打個轉黎判斷你有冇犯法,我係認真,唔係講緊笑,你話我報警lun,正義lun,乜都好,隨便你。


你有無想過你呢種一時之快會對當事人有幾大傷害?傳左出去人地點見人,張相仲要咁清?

你地班友可能就睇得好happy,人地分分鐘就躲係屋企喊。人有時好脆弱,個女仔有乜事的話,你良心過唔過意得去?


我勸你放出黎之前三思一下,唔好受班花生友影響,呢度D人有野睇就唔會理他人感受,當中仲有成班小朋友字都未識得幾個,希望你可以作出獨立判斷,唔好助長網絡暴力,做埋晒D損人不利己的事。


P.S. 你果度我冇睇錯係黃大仙黎,要搵你住邊計下角度就知,IP 都唔洗check


http://evchk.wikia.com/wiki/報警潮文

Anonym hat gesagt…

講真,樓主你如果想你打飛機,我真係會報警,等警察沒收你支槍,我係認真,唔係講緊笑,你話我靚仔,好人,乜都好,隨便你。

你有無想過你呢種一時之快會對條jj有幾大傷害?傳左出去你條j重洗用?條j重要咁短?

你地班友可能就打得好happy,你條jj分分中用唔到。jj有時好脆弱,條jj有乜事的話,你良心過唔過意得去?

我勸你打飛機之前三思一下,唔好受班av 女優 影響,呢度D人有野睇就唔會理下面感受,當中仲有成班小朋友字都未識得幾個,希望你可以作出獨立判斷,唔好助長打飛機,做埋晒D損精不利己的事。

P.S. 你果度我冇睇錯係扯旗山黎,要搵你住邊報警 就知,IP 都唔洗check

Anonym hat gesagt…

屌你老母講真,我屌你咩樓主,你如果真係咁撚夠仆街發出黎,我真係會報撚警,我屌你老母!!

等警察上鳩你屋企打撚個轉黎判斷你有冇犯撚法,我好撚認真囉屌你老母,唔撚係講笑囉屌你老尾,你話鳩我報警撚,正義撚,乜撚柒都好啦仆街,隨便你喇屌~

屌你老母你有無諗鳩過你呢種仆街一時之快會對當事人有幾撚大傷害呀仆你個臭街冚家剷?傳撚左出去人地點撚樣見人呀你老尾西,屌你張相仲要咁撚柒清?

你地班仆街可能睇得好撚happy,屌你人地分分鐘離鳩埋係屋企喊囉屌你。人有時好撚脆弱架,屌你個女仔有乜撚野事既話,你老母你良心過唔撚鳩過意得去呀,柒頭?

我勸你班撚樣放鳩出黎之前三思一下得唔撚得呀,唔撚好受鳩班花生友影響,屌你老母呢度D人有撚野睇就唔撚會理鳩人地感受啦屌你,

當中仲有成班on 撚柒鳩小朋友字都未撚識得幾個,屌你老母真係好撚希望你可以作出獨立判斷,唔撚好助長網絡暴力,屌你老母做撚埋晒Don撚鳩鳩損人不撚利己既事。

屌你老母,你果度我冇撚睇鳩錯係黃大仙黎,要搵柒你住邊計下角度就知啦戇鳩,IP 都唔撚洗check 呀屌你老母。