Freitag, 12. Februar 2016

陳雲 : 寄語習近平總書記。香港開年,警察一炮雙響,為總書記獻上新年的爆竹

陳雲 : 寄語習近平總書記。香港開年,警察一炮雙響,為總書記獻上新年的爆竹


陳雲:寄語習近平總書記。香港開年,警察一炮雙響,為總書記獻上新年的爆竹,祝福總書記 鴻福齊天,長年好運,年頭行運到年尾。


香港新年因為警察及城管在旺角及屯門粗暴執法,將地攤商販趕盡殺絕,激起民憤而釀成旺角暴動,

A few words for Xi Jinping, the General Secretary. Two gunshots fired by a police officer brought in the new lunar year for Hong Kong and offered the General Secretary new year's firecrackers, wishing him great happiness and fortune all through the year. The brutal law enforcement by the police and the urban management guys in Mongkok and Tuen Mun, aimed at driving away and rooting out hawkers has so enraged the public that a riot has been triggered in Mongkok.


這是賣國賊梁振英一夥人在香港燃起的火頭,配合國際金融大鱷炒家,在今年攻擊港幣及人民幣,拖垮香港股市樓市,為帝國主義奪權做好準備。


This ‘fire’ in Hong Kong, so to speak, has been set ablaze by the traitorous Leung Chun Ying and his ilk, acting in collusion with international predatory financial speculators. Their aim is to collapse Hong Kong's stock market and property market through the launching of an attack on the Hong Kong dollars and renminbi this year, paving the way for the usurping of power by the imperialists.


總書記閣下的生門就在香港,假若閣下執迷不悟 或者舉棋不定,不能果斷除去梁振英統治團伙,中共亡黨,中國亡國。


總書記先生啊,到時小雲在香港國與美軍總司令恭迎閣下光臨,以上賓之禮款待。香港是禮義之邦,這一點我可以保證做得到的。


General Secretary, your honor, your lifeline is in Hong Kong. Should you persist in pursuing a wrong course or remain to be indecisive, failing to remove Leung Chun Ying's ruling coterie, death of the Communist Party and death of China will be assured. Oh, my dear General Secretary Mr Xi, by then your humble Little Wan Chin will await with the US Commander-in-Chief to give you a respectful welcome for your visit, and afford you the highest order of reception reserved for VIP. As Hong Kong is a nation of ceremony and propriety, I can guarantee such reception will be honored.

Translated by: KT & JC


source :


陳雲:寄語習近平總書記。香港開年,警察一炮雙響,為總書記獻上新年的爆竹
https://www.facebook.com/HKTruthWanchin/posts/1046758268708010

- -

陳雲:承接上一個貼文,講新年小販被港共趕盡殺絕的問題。


統治香港的恐怖集團,不是共產黨,而是地產財閥 + 被少數人騎劫的商會 + 親美的泛民 + 親共的土共 + 機械中產官僚,他們形成一個非神聖的 恐怖統治同盟,心中只有私利而無公利,更無大政之心,這是九七之後香港政治的癥結。


共產黨以為不給香港民主,就可以用行政主導的方法統治下去,但結果是被這個非神聖同盟佔據住香港。要破解這個恐怖統治集團,恢復香港的自由和活力,除了民主普選之後,還必須要有文化品味意識、本土權利意識及源自傳統文化信仰的道德良知。

-

(按:香港這種統治集團比起共產黨更可怕,更加虐殺自由,因為這個集團是無人話得事的,於是集團內部人人加碼,互相爭權和奪利,而負責執行的機械中產則用法規來將之合理化。


政府下放權力給外判管理公司,或用服務指標而不是用政治領導來統轄下層公務員,地產財閥也同時下放權力給代理管理公司,


這些獲得短暫授權的人,將社會的治理變得極其笨拙和粗暴,破壞社群本來有的自治與互信,也令政府無法恢復公務員的直接管理,令政府恆久依賴這些獲得授權的代理人。


這是極高級的政治社會學,黨中央級別的政治分析。我用了關係的場域 nexus 的觀念。一句話,在九十年代之後,香港面臨的是極其敗壞 和反生產力的新自由主義統治。)


- -

3.


陳雲:逢佛殺佛,無堅不摧。我在兩年前寫過,理性的盡頭就是武力。香港的政局之複雜,財閥+官僚+共匪+美帝的統治集團之殘酷不仁,世間少有。


面對難以分析及駕馭的局面,就是勇武解決,將阻擋你面前的一切力量清掃,這些阻擋力量,首先就是泛民和左膠,其次是統治集團的冷血爪牙。


李小龍最有哲理的電影是《龍爭虎鬥》,決鬥的一場,是飾演奸人的石堅躲藏在鏡房,旋轉的玻璃鏡映出石堅的身影,重重疊疊,令李小龍迷惑,不斷受到襲擊。


最後,李小龍用直覺決定,將所有玻璃鏡打碎,於是石堅就現出真身,被逼與李小龍搏鬥。這是佛教「逢佛殺佛」的道理。


https://www.facebook.com/wan.chin.75/posts/10153861375142225


https://www.facebook.com/HKTruthWanchin/posts/1047813181935852


陳雲:逢佛殺佛,無堅不摧。
http://forum8.hkgolden.com/view.aspx?type=CA&message=6250934

 - -

Keine Kommentare: