Freitag, 7. Mai 2010

EE4206/EE5806 Digital Image Processing

EE4206/EE5806 Digital Image Processing

histogram equalization :

quoted from Digital Image Processing : An algorithmic Introduction Using Java by Burger and Burge (2008) page : 60.


1.The goal of histogram equalization is to find and apply a point operation such that the histogram of the modified image approximates a uniform distribution.

2. Since the histogram is a discrete distribution and homogeneous point operation can only shift and merge (but never split ) histogram entries, we only obtain an approximate solution in general.

3. In particular, there is no way to eliminate or decrease individual peaks in a histogram, and a truly uniform distribution is thus impossible to reach.

4. Based on point operations, we can thus modify the image only to the extent that the resulting histogram is approximately uniform.

5. The question is how good this approximation can be and exactly which point operation ( which clearly depends on the image content) we must apply to achieve this goal.

6. histogram equalization. The idea is to find and apply a point operation to the image (with original histogram h ) such that the histogram h-eq of the modified image approximates a uniform distribution.

7. The cumulative target histogram H-eq must thus be approximately wedge-shaped.

第一編 致死的病乃是絕望

一 絕望是致死的病

(甲)絕望是本人靈性上的病,它可能有三種表現:

(1)是不覺得有自我而絕望,(其實這不是正 經的絕望);
(2)是不願做他自己而絕望;
(3)是由於要做自己而絕望。

人乃是靈性。但靈性是什麼呢?靈性乃是自我。

自我又是什麼呢?自我 乃是那與自己的我發生關係的那個關係;或者說,自我就是那在關係中使這關係與自己發生關係的;自我本不是關係,卻是你把關係與自我相關連的。

人是有限與無限,暫時與永恆,自由與必然間的一個綜合,總之,自我是一個綜合。綜合乃是介乎兩重因素間的一種關係。

如些看來,人還不是一個自我。

在兩件事物發生關係時,那關係本身是第三者,作為一種否定的統一, 而那原來的兩者也對那關係發生關係;甚至對這第二個關係發生關係;當人被認為是靈性時。人即是身體與靈魂間的一種關係。但若是關係本身與自我發生關係,那 麼,那關係就成為積極性的第三者,而這即是自我。
那使關係本身與自我發生關係的關係(即是說,那個自我 ),必須是由 它自己本身而生,要不然,便是由外而來的。

若那使關係本身與自我發生關係的那個關係是外來的,那關係自然是一 個第三者,但這第三者又再是與那外來的發生關係的一種關係。

這種由關係發生關係而來的關係,就是人的自我;這乃是一種關係本身 與自我聯繫的關係,就在關係本身與它的自我聯繫時,又進而與外來的某物發生關係。

這樣,其中就發生兩種真正的絕望:一是因不願做他自己而絕望,二是因要做 他自己而絕望。若人的自我是由其本身而構成,就只有一種的絕望,那即是不願做他自己本身,而要將自我除去,這就和那願做自己的絕望不同。

然則那種因願做他 自己而絕望,其故何在呢?這就由於自我不能靠自己達到平衡以至平安,只有使自己與那產生整個關係的“大能”( 譯者按,指上帝 )發生關係,它才能得寧息。

老 實說,那種願做自我的第二種絕望,不僅是一種特別的絕望,反而是,一切絕望畢竟皆從這種絕望而來。

若一個絕望的人自以為知自己的絕望,而不把它當作一件落 在自己身上的事去無謂地談它( 恰如一個頭昏的人,神經質地自己哄騙自己說,他頭上好像一塊石頭壓著,一類的話,其實他頭上的重壓並不是外來的壓力,而只是 反射他內在的病症 ),可是,他若想只靠自己去除掉這絕望,那麼,他費盡一切的力量,只是使自己更深陷於絕望之中。

絕望所表現的關係失調,不只是一種關係上 的失調,而是在一種與他的自我所發生的,卻由外來的權能所造成的關係上顯出失調;這樣,人的自我關係中的失調,也是使自我和那造成自我的權能之間所應有的 關係失調。

所以,一個人的絕望之完全被解除,其條件不外如下列的方式:他必須 與他的自我發生美好的關係,願意做他自己,這樣,自我就很透亮地以那支持自我的權能為依據。

http://www.edzx.com/zxdj/%E5%AE%8F%E9%81%93%E4%B9%A6%E5%AE%A4/e_book/%E5%8E%86%E4%BB%A3%E5%90%8D%E8%91%97%E9%9B%86%E6%88%90/%E7%AC%AC%E4%BA%8C%E9%83%A8/%E7%A5%81%E5%85%8B%E6%9E%9C%E7%9A%84%E4%BA%BA%E7%94%9F%E5%93%B2%E5%AD%A6/index.htm



Keine Kommentare: